Новости проекта
Научный семинар
Перенос и удаление уроков
Навстречу новым горизонтам с Парком высоких технологий
Станьте участником программы «Учитель для Беларуси»!
Знакомьтесь с героями Schools.by!
Награждение победителей конкурса
Голосование
Нужна ли установка турникетов для организации пропускного режима в школе?
Всего 2872 человека

Участие в международных интернет-проектах (творческая группа)

Дата: 21 февраля в 13:01
Автор: Бартош Т. В.

Дорога к мечте

Международная программа «Дорога к мечте» помогает учителям развивать глобальное сопереживание и мотивацию обучающихся, а также предоставляет уникальную возможность изменить мир в лучшую сторону, фокусируясь на таких направлениях ЦУР Организации Объединенных Наций, как гендерное равенство, всеобщее образование и мир.

В ходе проекта обучающиеся любого возраста и на любом языке создают индивидуальные двухсторонние плакаты, чтобы выразить личные ценности с одной стороны, и свои мечты, чтобы поделиться с миром, с другой.

Учителя с помощью приложения Dreamline делятся со всем миром творческими работами школьников, информацией о их мечтах, целях и ценностях (в виде подкастов, видеозаписей, фотографий, графических проектов).

В результате, в школе организовывается выставка плакатов обучающихся, проводятся акции и мероприятия, показывающие, что их голоса слышны и мечты осуществимы.

Dreamline World

https://iearn.org/uploads/media/00/00/09/76/97607_dwb_dreamline_color__256_copy_copy_l.jpgA simple and powerful program for aligning values, dreams, and actions for change in iEARN communities everywhere. 

The program helps teachers develop student motivation, global empathy, and opportunities to engage in actions to create changes they care about in the world, focused on the topics of the United Nations SDGs, such as gender equity, universal education, and peace.

STUDENTS of any age and in any language create individual two-sided cloth rectangles using art and words to express personal values on one side, and their dreams to share with the world on the other.

TEACHERS attach student work to a ribbon or rope, creating a physical Dreamline, then use Dreamline app to add their art, information, and voice recordings to a digital Dreamline that spans the world.

SCHOOLS affirm and celebrate the dreams with local Dreamline exhibitions and events, creating community awareness of what really matters and showing students that their voices are heard.


Обмен поздравительными открытками

В 2018/2019 учебном году в рамках декады иностранных языков обучающиеся и учителя нашей школы приняли участие в международном проекте «Обмен поздравительными открытками». В творческих мастерских ребята сделали Рождественские и новогодние открытки для учащихся из России, США, Тайваня, Ирана, Мексики и Словении.

 

 

Полученные нами открытки будут представлены на выставке в декабре 2019 года.

Holiday Cards Exchange

https://iearn.org/uploads/media/00/00/09/66/96653_exchange_l.pngClassrooms explain their holiday traditions by sending cards to their partners around the world.

Teachers and students prepare envelopes with holiday cards to send to the other participants between October - December. Students may send Chinese New Year, Christmas, Hanukkah, Kwanzaa or Eid greeting cards or cards that show local celebrations during December or January. Each school is placed in a group with approximately seven other schools and will prepare cards to send to each of the other schools.

Each classroom receives an envelope with cards from a number of different countries and is able to make an exhibition to show their school community. Students learn about holiday traditions in other countries.

Source: https://iearn.org/cc/space-2/group-97/about


Моя школа, ваша школа

Международный проект «Моя школа, ваша школа» создан для того, чтобы учащиеся могли познакомиться с особенностями школьной жизни и сравнить школы разных стран.

В ходе проекта обучающиеся сотрудничают с зарубежными школьниками, чтобы описать свою школу и показать свою повседневную жизнь в учебных заведениях. Обучающимся предлагается использовать свой творческий потенциал для создания мультимедийного продукта (видео, фотографии, графические проекты), чтобы продемонстрировать свою школу остальному миру.

Участвуя в проекте, обучающиеся выявляют сходства и различия между школами во всем мире, рассматривая такие аспекты, как школьные правила, школьные праздники, спорт, питание и учебные предметы.

Результат международного проекта – блог, содержащий информацию о школах всех стран-участников.

Блог 2017 / 2018https://myschoolyourschool2017.blogspot.com/p/project-tasks.html

My School, Your School

https://iearn.org/uploads/media/00/00/01/58/15810_myschoolyourschool_l.png

This project aims at comparing school life around the world through the voice of their own participants.

Students collaborate with global peers to describe their schools and to show how they live their daily lives in their educational institutions. By participating in the project, students detect similarities and differences among schools around the world and reinforce their sense of identity for the school to which they attend while they increase their respect for other cultures. Students learn about school routines around the world by interacting with school students and teacher globally. Aspects such as school habits, school celebrations, sports, food and subjects are dealt with and students are encouraged to use their creativity to showcase their schools to the rest of the world. There is also a special point in the project in which students are asked to create multimedia product such as videos, photos and graphic designs to depict typical problems that affects the community in which the school is immersed.

The expected outcome is a blog containing information about all the participating schools through different multimedia pieces.

The previous year blog is myschoolyourschool2017.blogspot.com

Source: https://iearn.org/cc/space-2/group-116/about


С воздушным змеем вокруг света

В день весеннего равноденствия обучающиеся СШ № 39 г. Гродно принимают участие в международном проекте «Talking Kites Around the World» («С воздушным змеем вокруг света»). Проект посвящён памяти выдающегося польского педагога Януша Корчака, всемирно известного борца за права детей.

В этот дети из 42 стран отправляют в полёт с воздушным змеем свои мечты и надежды. Воздушные змеи, сделанные своими руками, символизируют воплощение представлений о лучшем мире, мире сотрудничества и толерантности. Это символ диалога, братства и взаимопонимания. 

Talking Kites Around the World

    A tradition of flying kites with personal and group images of our dreams  for a better world,
in the footsteps of J. Korczak

Students make kites to fly as a massive tribute dedicated to advancing the cultural and social dialog, a symbol of bridging the gap and understanding the "other." This will hopefully become a continuous tradition of flying kites with personal and group images of our dreams for a better world, a world of co-existence, tolerance, acceptance of the "other" and peace.

"It is important in today's political climate that we express to the world that peace is within our grasp," said Adi Yekutieli, founder of the 10,000 Kites Project. Yekutieli, an artist, says he envisions "organized groups a wide spectrum of groups, adults, children, Israeli, Palestinian, citizens around the world coming together and each person will hold aloft a kite which he or she has decorated, as a symbol of dialogue, brotherhood and understanding of the other side. Each participant will be flying a kite with his or her thoughts, fears, dreams, and hopes."

The project is dedicated to Janusz Korczak, who advocated for the rights of children. Kites are flown on the March Equinox.

Source: https://iearn.org/cc/space-2/group-95/about

In 2018, kites were flown on and around March 21, 2018.

https://sch39grodno.schools.by/news/593151

In 2019, kites will be flown on and around March 21, 2019.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.